Sarcina pe saptamani: saptamana 19 de sarcina | Demamici.ro

Saptamana 19 de sarcina

In saptamana 19 de sarcina, corpul copilului va incepe sa fie acoperit de o substanta albicioasa si grasa, denumita vernix.

Aceasta substanta are rolul sa acopere corpul copilului, pentru a proteja pielea sensibila in urma expunerii la lichidul amniotic.

In aceasta faza, copilul continua sa inghita lichidul amniotic, iar rinichii incep sa formeze urina.

La fetite, in saptamana 19 de sarcina, incep sa se formeze uterul si vaginul. La nivelul creierului, se dezvolta celulele nervoase responsabile de fiecare simt in parte – gust, miros, auz, vaz, simt tactil.

Asadar, vestea buna e ca poti incepe sa iti vorbesti bebelusului, sa ii canti sau sa ii citesti, fiidca te va auzi. Dupa aceasta saptamana, copilul va cantari 240 de grame si va masura 15.3 grame.

Vezi si: Embrionul uman de la concepere pana la nastere in 23 de fotografii. Asa creste o viata | Demamici.ro

Corpul tau in saptamana 19 de sarcina

Burtica ta deja s-a rotunjit pana acum, insa in perioada ce urmeaza abdomenul tau se va mari in ritm alert.

In unele momente, vei incepe sa simti si un disconfort la nivelul abdomenului sau usoare intepaturi – atunci cand te ridici de pe scaun, cand cobori din pat sau daca ai mers mult pe jos.

Ligamentele de la nivelul pelvisului incep sa se ingroase pentru a putea sustine uterul care continua sa creasca. Pe masura ce aceste ligamente se intind, vor incepe sa produca si usoare dureri. Aceasta se numeste durerea de ligament rotund.

La nivelul pielii vei incepe sa observi anumite pete maronii pe obraji si pe buza superioara. Ele sunt cunoscute sub denumirea de cloasma sau masca gravidica.

Schimbari vor aparea si la nivelul mainilor, care vor incepe sa arate mai rosiatice, ca urmare a cresterii volumului de sange.

Recomandari pentru o sarcina usoara

Si in saptamana 19 de sarcina vei resimti crampele musculare. Ele vor continua pana in trimestrul 3 de sarcina, insa pot fi ameliorate daca urmezi urmatoarele sfaturi:

Exercitii de intindere

Cel mai bine functioneaza cand sunt facute la nivelul muschilor gambei, inainte de a merge seara la culcare. Pune piciorul stang in fata celui drept si lasa-te usor in jos, cu piciorul stang indoit din genunchi.

Mentine genunchiul drept intins si calcaiul drept la nivelul solului. Mentine pozitia de intindere aproximativ 30 secunde, iar apoi schimba.

Poti incerca si exercitiile Kegel special create pentru sarcina.

Evita sedentarismul

Chiar daca burtica de gravida devine tot mai mare, acest lucru nu ar trebui sa te transforme intr-o persoana sedentara.

Vorbeste cu medicul tau obstetrician si stabileste ce activitate fizica ti se potriveste cel mai bine. O astfel de rutina poate preveni disconfortul cauzat de crampele musculare.

Bea apa

Hidratarea este foarte importanta. Daca urina este inchisa la culoare ar putea fi un semn ca nu te hidratezi suficient.

Vezi si: Sarcina pe saptamani: Saptamana 18 de sarcina | Demamici.ro