Mersul la mare în sarcină. Sfaturi și recomandări | Demamici.ro

Mersul la mare în sarcină. Sfaturi și recomandări | Demamici.ro

Mersul la mare în sarcină poate stârni îngrijorare în rândul unor gravide, iar unele mituri răspândite prin cercurile de mame pot alimenta aceste temeri.

Însă, nu uita! Ești însărcinată, nu bolnavă, așa că te poți răsfăța și tu într-o binemeritată vacanță la mare pe timpul verii.

Așadar, dacă sarcina ta nu a fost evaluată de medic ca fiind de „risc crescut”, mersul la mare în sarcină nu ar trebui să fie o problemă pentru tine.

Totuși, sunt câteva reguli de care e bine să ții cont.

Cum ai voie să stai la plajă

Expunerea la soare ar trebui să fie cu limită și, mai ales, până în ora 10:00 și după ora 17:00.

Te poți relaxa la plajă, însă expunerea nu ar trebui să fie directă sub razele soarelui. Prin urmare, sesiunile lungi de bronzat pe șezlong nu mai pot fi puse în practică în sarcină.

Cel mai indicat este să stai sub o umbrelă, să ai capul acoperit și să folosești mereu cremă cu protecție solară de minimum 30 SPF.

Mersul la mare în sarcină. Apa din mare sau piscina?

Chiar dacă te poți bălăci cu picioarele în apa mării, e mai bine să nu te avânți mai mult de atât în mare.

Pe perioada estivală, apa mării poate fi destul de aglomerată și riscul de a contracta bacterii, precum E-coli, poate fi mult mai mare.

Temperatura apei este un alt criteriu important de ținut cont în mersul la mare în sarcină. Apa trebuie să aibă o temperatură ideală de 24-26 de grade Celsius.

Cel mai bine este să vă reorientați pentru înotul în piscină.

Nu uitați să alegeți piscinele care respectă normele de igienă impuse, cu atât mai mult cu cât clorul din apă nu este periculos pentru sarcină.

Înotul este una dintre activitățile sportive recomandate în sarcină. Apa ajută la susținerea greutății, iar astfel vă va fi mult mai ușor să vă adaptați noii greutăți.

Printre alte beneficii se mai numără: îmbunătățirea circulației, creștera tonusului, ajută musculatura pelvină și antrenează musculatura lombară.

Reguli importante pentru gravide în concediu

  • Hidratarea este foarte importantă, așa că e bine să consumați între 2-3 litri de apă pe zi
  • Alegeți alimente cât mai sănătoase, ușoare, multe fructe și legume
  • Fiți atente la igiena mâinilor
  • Evitați sauna sau băile termale. Un corp supraîncălzit în timpul sarcinii poate duce la probleme de dezvoltare a fătului, ruperea apei, contracții uterine dureroase sau sângerare la nivelul placentei.

Vezi si: Sfaturi utile pentru zborul cu avionul in sarcina. Cat de sigur e in ultimul trimestru | Demamici.ro

Vezi si: Burtica de gravidă. Mărimea normală și cum se măsoară | Demamici.ro