Cum sa-ti ajuti copilul sa se adapteze mai usor la gradinita – sfatul psihoterapeutului Alexandra Jarda | Demamici.ro

Cum sa-ti ajuti copilul sa se adapteze mai usor la gradinita - sfatul psihoterapeutului Alexandra Jarda | Demamici.ro

Cum sa-ti ajuti copilul sa se adapteze mai usor la gradinita. Psihoterapeut si educatoare, Alexandra Jarda vine cu un sfat in intampinarea parintilor care urmeaza sa-si duca sau si-au dus deja copiii la gradinita.

Acomodarea poate fi foarte dificila, insa exista modalitati prin care le putem explica celor mici ce se petrece astfel incat acestia sa se raporteze altfel la colectivitate si la timpul petrecut acolo.

Teoretic, copilul este pregatit pentru colectivitate in jurul varstei de 3 ani. Abia de la aceasta varsta, micutii incep sa detina capacitatea de socializare, invata sa comunice mai bine si isi consolideaza o oarecare autonomie si independenta, lucruri care faciliteaza acomodarea intr-un mediu nou.

Cum sa-ti ajuti copilul sa se adapteze mai usor la gradinita - sfatul psihoterapeutului Alexandra Jarda | Demamici.ro

Din nefericire, multi parinti nu isi permit luxul de a sta acasa cu copilul pana la aceasta varsta si nici nu au bunici, rude pe care sa se bazeze. In aceste cazuri, micutii vor intra in colectivitate mai repede.

Una dintre modalitatile prin care putem linisti copilul si-l putem ajuta sa suporte mai usor despartirea de mama / tata este schema de mai jos, propusa de psihoterapeutul si educatoarea Alexandra Jarda.

Cum sa-ti ajuti copilul sa se adapteze mai usor la gradinita

Cum sa-ti ajuti copilul sa se adapteze mai usor la gradinita - sfatul psihoterapeutului Alexandra Jarda | Demamici.ro

„Când vine mama?”

O educatoare are nevoie de o răbdare de fier pentru a răspunde de 100 de ori pe zi unui singur copil la această întrebare. Dacă are 30 de copii cam de 3000 de ori. Cu aceeași răbdare și empatie.

Schema aceasta ne ajută să le oferim copiilor acea asigurare că vine mama într-un alt mod.

Deoarece copiii au o altă percepție a timpului fată de noi adulții și pentru că au nevoie de predictibilitate această schemă vine în ajutorul copiilor.

Practic în felul acesta ei au și o reprezentare mentală, vizuală a momentului în care mama lor va veni după ei.

Așa cum am mai spus e important să le spunem copiilor adevărul. Mama vine când ne trezim (dacă suntem la program prelungit) și după ce ne jucăm (dacă suntem la program scurt).

După ce înțeleg această schemă, copiii nu mai adresează atâtea întrebări educatoarei. Își găsesc singuri resursele. Astfel unii copii își repetă singuri privindu-și propria mânuță: „…și aici vine mamaaaa”. Unii dintre ei își pupă degetul mic de bucurie că acolo vine mama. 😊 Dragii de ei…

O adaptare ușoară vă doresc!”