Crampele musculare in sarcina. Cum pot fi ameliorate | Demamici.ro

Crampele musculare in sarcina

Crampele musculare in sarcina sunt acele contractii involuntare care au loc la nivelul muschilor. Acest tip de contractii dureroase apar in special in trimestrul 2 sau 3 de sarcina, de obicei in timpul noptii.

Viitoarele mamici vor simti adesea episoade de disconfort din cauza acestor dureri la nivelul muschilor. Desi crampele musculare in sarcina sunt frecvent intalnite, medicii nu au reusit sa identifice o cauza exacta a lor.

In orice caz, ele nu reprezinta un pericol pentru sanatatea ta, ci mai degraba fac parte din seria de schimbari care se produc in corpul tau odata cu sarcina.

Vezi si: Pozitii de somn in sarcina. De ce e bine sa dormi pe partea stanga | Demamici.ro

Iata cateva metode prin care poti ameliora acest disconfort:

Ramai activa

Desi nu vei mai avea aceeasi mobilitate, incearca sa iti pastrezi un ritm de viata activ, atat cat poti tu, pe masura ce sarcina avanseaza.

Alege niste exercitii fizice usoare, cu acordul medicului tau obstetrician si care te pot ajuta sa previi durerile musculare.

Vezi si: Constipatia in sarcina: cauze si remedii | Demamici.ro

Exercitiile de intindere, idele pentru crampele musculare in sarcina

Este important sa stii, atunci cand alegi exercitiile fizice, ca cele de stretching la nivel muscular au cel mai mare efect. Exercitiile de intindere ajuta musculatura sa se relaxeze, iar astfel sa previna aparitia durerii.

Incearca sa practici exercitiile de intindere in timpul zilei, dar si inainte de culcare.

Crampele musculare in sarcina

Hidratarea este importanta

Chiar daca ai senzatia ca retii apa, este important sa continui sa te hidratezi.
Lipsa hidratarii poate provoca mai multe probleme, asa ca aisgura-te ca ai la indemana mereu sticla cu apa.

Un prim semnal ca nu te hidratezi suficient poate fi observat la nuanta urinei. Daca este inchisa la culoare, inseamna ca nu bei suficienta apa.

Crampele musculare in sarcina, cauzate si de incaltamintea nepotrivita

Nu in ultimul rand, alege mereu o incaltaminte confortabila pentru tine, care sa sustina ferm calcaiul.

Crampele musculare de la nivelul gambei pot fi astfel mai usor evitate, mai ales daca sunt insotite si de cateva exercitii fizice. Totusi, atunci cand crampele musculare in sarcina persista, un dus caldut sau un masaj local cu gheata te pot ajuta.

Aseaza-te apoi in pat, tine-ti picioarele usor ridicate, sprijinite pe cateva perne, pentru a preveni reaparitia lor.

Vezi si: Anemia in sarcina. Cum iti dai seama daca ai anemie | Demamici.ro