Ce mănânci în sarcină va deveni și mâncarea preferată a bebelușului. Iată la ce trebuie să fii atentă | Demamici.ro

Ce mănânci în sarcină va deveni și mâncarea preferată a bebelușului. Iată la ce trebuie să fii atentă

Ce mănânci în sarcină va deveni și mâncarea preferată a bebelușului tău. Gusturile culinare ale copilului încep să se dezvolte încă de timpuriu, din perioada intrauterină. Așadar, dacă juniorul tău nu-și mănâncă legumele din farfurie, potrivit unor studii recente, acest lucru ar putea avea de-a face și cu preferințele alimentare ale mamei din timpul sarcinii.

Ce mănânci în sarcină va deveni și mâncarea preferată a bebelușului. Iată la ce trebuie să fii atentă

Cercetările arată că atunci când mama se hrănește în sarcină cu anumite alimente dominante, ea va modela astfel, și viitoarele preferințe culinare ale copilului ei. Până la 12 săptămâni, fătul începe să înghită lichidul amniotic, iar până în săptămâna 28 de sarcină, acesta va începe să dezvolte un puternic simț al mirosului, potrivit unui studiu realizat de cercetătorul Vries, încă din anii 1980.

Din săptămâna 21 de sarcină, fătul consumă zilnic câteva grame din lichidul amniotic, iar acest lichid cuprinde toate aromele alimentelor și băuturilor consumate de mamă.

„Vanilia, morcovul, usturoiul, anasonul, menta sunt unele dintre aromele care s-au dovedit a fi transmise lichidului amniotic sau laptelui de mamă”, mai spune Julie Mannella, o cercetătoare care studiază gustul la sugari la Institutul Monell Chemical Senses Center.

În cadrul unui experiment, cercetătorii le-au oferit gravidelor capsule de usturoi sau de zahăr, înainte de a preleva un eșantion din lichidul lor amniotic. Pentru a vedea dacă aromele se pot transmite de la mamă la făt, aceștia au rugat un grup de oameni să miroase ulterior mostrele cu lichidul prelevat.

„S-a dovedit a fi extrem de simplu, doar mirosindu-le, să aleagă mostrele de la femeile care consumaseră usturoi. Simțul gustului reprezintă, de fapt, 90% din miros”, a mai spus Mennella.

Ideea acestui studiu a pornit de la o altă observație făcută de un grup de fermieri în anii ’60-70. Aceștia au observat că dieta vacilor poate afecta gustul laptelui. Astfel, dacă vacile pășteau usturoi și ceapă sălbatică, laptele lor va avea o aromă diferită de cel al vacilor care trăiesc în hambare și sunt hrănite cu fân.

Mennella a evidențiat într-un studiu recent nu doar faptul că laptele matern și lichidul amniotic capătă aroma alimentelor ingerate, dar și că amintirea acestor arome se formează în creierul fătului încă din timpul sarcinii.

Prin urmare, dacă vei avea un stil de viață sănătos, cu fructe și legume din belșug, în perioada sarcinii, sunt șanse mari ca și bebelușul tău să își termine legumele din farfurie.

Alimentatia mamei in timpul alaptarii! Ce NU ar trebui sa mananci

O mama care alapteaza are nevoie de calorii suplimentare pentru a produce lapte. Este important consumul de alimente variate care sa contina suficiente proteine, vitamine si minerale pentru a acoperi propriile nevoi, dar si pe cele ale bebelusului.

Unii specialisti recomanda consumarea anumitor alimente in cantitati limitate sau chiar sa fie excluse din alimentatie:

Fructe: prune, pepene rosu, capsuni, cirese negre, nuci, alune, citrice – maxim un fruct de marime medie (mar, portocala, banana) sau 2 fructe de marime mica: (prune, capsuni, kiwi, caise) sau o cana de compot sau max 125 ml suc de fructe / zi sau o lingura de fructe uscate.

Legume: Varza, brocoli, fasole, mazare, vinete, castraveti, rosii, usturoi, sparanghel, linte – 1/2 de cana de legume gatite si o cana de legume proaspete, un cartof/ zi.

Anumite preparate din carne: afumatura, carne de porc, peste oceanic, prajeala, tocatura

Alcool – inhiba secretia de lapte, cafea, tutun, sucuri acidulate, dulciuri.

Lapte de vaca (max 250 ml/zi)

Condimente iuti

Se contraindica consumul alimentelor care contin multe grasimi saturate, tip fast food, precum si a celor imbogatite cu aditivi alimentari si coloranti.

Vezi si: Alimentatia mamei in timpul alaptarii! Ce NU ar trebui sa mananci

Vezi si: Rata alăptării în România, printre cele mai mici din Europa. Strategii de sprijin pentru mamele care alăptează | Demamici.ro